• O nas
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Discord
niedziela, 30 listopada, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Dom TECHNIKA

Ciężkie wodno-pianowe MAN-y dla jednostek rafineryjno-petrochemicznych

SZCZĘŚNIAK dodane przez SZCZĘŚNIAK
2 stycznia, 2025
w TECHNIKA
A A
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

W zakładach rafineryjnych produkujących benzynę czy produkty ropopochodne funkcjonują zakładowe straże pożarne. Na ich wyposażeniu znajdują się samochody pożarnicze, charakteryzujące się przede wszystkim możliwością dostarczenia na miejsce pożaru dużych ilości środków gaśniczych, w tym środków pianotwórczych. Tylko nieliczne firmy na świecie podejmują się produkcji tego typu samochodów i mają je w swojej ofercie. Jedną z nich jest bielska firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o., która od 33 lat dostarcza na rynek polski i zagraniczny specjalistyczne samochody, „szyte na miarę” dla potrzeb konkretnych użytkowników.

Przedsiębiorstwo z Bielska-Białej opracowało i wyprodukowało serię ciężkich samochodów wodno-pianowych na podwoziu MAN TGS 35.520 8×4 BB CH. Ich odbiorcami i użytkownikami są strażacy z dużych jednostek rafineryjno-petrochemicznych w jednym z państw na Bliskim Wschodzie.

W samochodzie zastosowano sześciocylindrowy silnik o pojemności blisko 12 litrów i maksymalnej mocy 382 kW (520 KM). Pojazd ma napęd stały na dwie tylne osie w układzie (8×4), a do przekazywania mocy służy szesnastobiegowa (16+2), zautomatyzowana skrzynia.

Na przednich i tylnych osiach zastosowano zawieszenie mechaniczne o nośności odpowiednio 8 000 kg i 12 000 kg. Na przednich osiach skrętnych zastosowano koła pojedyncze, natomiast na tylnych osiach napędowych koła podwójne. Podwozie posiada pneumatyczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi wszystkich osi z układem przeciwpoślizgowym ABS. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 400 litrów oraz 35 litrów na płyn AdBlue.

Dwudrzwiowa i dwumiejscowa kabina (w układzie 1+1) zapewnia wygodę i bezpieczeństwo załogi, a tablica rozdzielcza wyposażona dodatkowo w różnego rodzaju wskaźniki, ułatwia obsługę pojazdu podczas jazdy i prowadzenia działań ratowniczych.

W ergonomicznej zabudowie zaprojektowano pięć skrytek – dwie z każdej strony pojazdu zamykane są żaluzjami aluminiowymi, natomiast tylna, w której znajduje się przedział pompowy, zamykana jest klapą odchylaną do góry, co stanowi jednocześnie zadaszenie dla obsługi. We wszystkich skrytkach zamontowano załączające się automatycznie oświetlenie.

W module sprzętowym zabudowanym za kabiną pojazdu umieszczono trzy jednobutlowe aparaty powietrzne wraz z dodatkowymi butlami, natomiast w module pompowo-sprzętowym umieszczonym w tylnej części pojazdu znajduje się zwijadło linii szybkiego natarcia z gumowym wężem o długości 30 metrów, na końcu którego znajduje się prądownica Delta Fire Attack 500 PRO.

W zabudowie przewożone są dwa smoki ssawne 150 mm, pięć odcinków węży tłocznych 75 mm, 15 odcinków 20-metrowych węży tłocznych 150 mm, a także nasada 52 mm do napełniania zbiornika środka pianotwórczego.

Pojazd wyposażony jest w wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy Fireco CU3320 z czterema najaśnicami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Wejście na dach umożliwia umieszczona po prawej stronie nadwozia, składana i odchylana drabinka aluminiowa. Dach w formie podestu roboczego pokryty został specjalną antypoślizgową piaskowo-plastyczną powierzchnią. Umieszczono na nim odcinki węży oraz dwie aluminiowe skrzynie na sprzęt. Również na dachu zamontowane zostało zdalnie sterowane (z napędem elektrycznym) działko wodno-pianowe Alco typ APF 6U-DC (z wielofunkcyjną dyszą) o maksymalnej wydajności do 16 000 l/min przy ciśnieniu 16 barów. Zwarty zasięg rzutu piany można podać na odległość 90 metrów, a wody 120 metrów. Dodatkowo na działku umieszczono dwa reflektory LED, a jego sterowanie odbywa się drogą radiową z pulpitu bezprzewodowego w kabinie.

Zbiorniki: na wodę oraz na środek pianotwórczy posiadają elektroniczny wskaźnik poziomu napełniania i wykonano je z wysokiej jakości laminowanego materiału poliestrowego wzmacnianego włóknem szklanym. Ten pierwszy pozwala na przewiezienie 15 000 litrów wody i ma osiem nasad napełniania hydrantowego 75 mm z zaworami kulowymi (po cztery z każdej strony). Z kolei zbiornik środka pianotwórczego stanowi integralną część zbiornika na wodę i ma pojemność 3000 litrów.

W pojeździe zastosowano jednozakresową, odśrodkową autopompę firmy Hale RME 3000, wyposażoną w automatyczny dozownik środka pianotwórczego, która może osiągać wydajność przekraczającą 11 500 l/min przy ciśnieniu 10 barów.

Podwozie pojazdu chronione jest poprzez sterowany z kabiny system siedmiu zraszaczy, każdy o wydajności 75 l/min. Trzy z nich umieszczone są przed przednią osią skrętną, pozostałe w tylnej części podwozia.

Dopuszczalna masa całkowita MAN-a TGS 35.520 8×4 BB CH wynosi 37 000 kg, długość całkowita 9 866 mm, szerokość 2 544 mm, a wysokość (z działkiem wodno-pianowym) 3 825 mm.

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. to wiodący producent specjalistycznych samochodów ratowniczych i użytkowych. Dostarcza pojazdy dla krajowych jednostek OSP i PSP oraz innych podmiotów, w tym dla sił zbrojnych, jak również specjalistyczne samochody dla użytkowników zagranicznych w 35 krajach świata.

Mogą cię zainteresować

 Defibrylator AED Vivest X1

Defibrylator AED Vivest X1

4 698,00 zł
Kup teraz
 Defibrylator AED Vivest X3 z panelem LED

Defibrylator AED Vivest X3 z panelem LED

6 102,00 zł
Kup teraz
ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

381,00 zł
Kup teraz
Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

779,00 zł
Kup teraz
SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest liderem w produkcji pojazdów specjalistycznych w Europie środkowo-wschodniej. Początki działalności w Polsce sięgają 1992 roku. Od tego czasu firma koncentruje się na branży automotive, a w szczególności na produkcji specjalnych pojazdów dla służb mundurowych, w tym straży pożarnej, policji i armii.

Najnowsze wiadomości

Czechy kupują FIREHAWK-i. Pierwsze w Europie
LIVE

Czechy kupują FIREHAWK-i. Pierwsze w Europie

23 listopada, 2025
Tarczyński S.A. ma „piątkę”
TECHNIKA

Tarczyński S.A. ma „piątkę”

24 listopada, 2025
Wyjątkowa siódemka
TECHNIKA

Wyjątkowa siódemka

17 listopada, 2025
Król Lew – szyty na miarę potrzeb
TECHNIKA

Król Lew – szyty na miarę potrzeb

7 listopada, 2025
Strzał w dziesiątkę
TECHNIKA

Strzał w dziesiątkę

31 października, 2025
Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej
TECHNIKA

Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej

17 października, 2025
MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe
TECHNIKA

MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe

9 września, 2025
Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka
TECHNIKA

Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka

7 września, 2025
Wczytaj więcej

Rekomendacje

Nowe wozy dla JRG w Człuchowie i Kartuzach

Nowe wozy dla JRG w Człuchowie i Kartuzach

29 listopada, 2025
Pierwsze szkolenie RIT dla opolskich strażaków

Pierwsze szkolenie RIT dla opolskich strażaków

29 listopada, 2025
Katastrofa śmigłowca pod Rzeszowem

Katastrofa śmigłowca pod Rzeszowem

29 listopada, 2025
Buspasy dla karetek. Prezydent podpisał ustawę

Buspasy dla karetek. Prezydent podpisał ustawę

29 listopada, 2025

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • ARTYKUŁY
  • BEZ KATEGORII
  • Bezpieczeństwo
  • BLOG
  • Czwartki z OSP
  • ENERGIA
  • FCC
  • GORĄCY TEMAT
  • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
  • IFRE2025
  • INNE
  • KRAJ
  • LIVE
  • MODUŁY RATOWNICZE PSP
  • NA LUZIE
  • NASZE RELACJE
  • PATRONAT MEDIALNY
  • PRAWO
  • PRZEMYŚLENIA
  • PRZEPISY I PARAGRAFY
  • REDAKCJA POLECA
  • RELACJE
  • SKLEP
  • SPONSOROWANE
  • SPORT
  • STRAŻAK RADZI
  • ŚWIAT
  • TECHNIKA
  • WASZE RELACJE
  • WIDEO
  • WIEDZA
  • WYPOSAŻENIE

Tagi

Akademia Pożarnicza APoż budowa COO dotacje Dzień Strażaka JRG KG PSP KSRG KW PSP LPR LSP LSRG magirus meteo MSWiA nabór Nowy samochód obrona cywilna OSP Podsumowanie policja Poznań pożar przetarg PSP Remiza Scania SGPR SGRChem-Eko SGRT SGRW SGRW-N SGSP składowisko strażnica UE Warszawa wojna wojsko Wojskowa Straż Pożarna WSP wypadek zsp Ćwiczenia

Aktualności

Nowe wozy dla JRG w Człuchowie i Kartuzach

Nowe wozy dla JRG w Człuchowie i Kartuzach

29 listopada, 2025
Pierwsze szkolenie RIT dla opolskich strażaków

Pierwsze szkolenie RIT dla opolskich strażaków

29 listopada, 2025
Katastrofa śmigłowca pod Rzeszowem

Katastrofa śmigłowca pod Rzeszowem

29 listopada, 2025
Buspasy dla karetek. Prezydent podpisał ustawę

Buspasy dla karetek. Prezydent podpisał ustawę

29 listopada, 2025

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Zapomniane hasło?

Odzyskaj swoje hasło

Wprowadź swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj sie

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Go to mobile version