• O nas
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Discord
wtorek, 2 grudnia, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Dom TECHNIKA

Osiem ciężkich lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych dla WOP

SZCZĘŚNIAK dodane przez SZCZĘŚNIAK
30 grudnia, 2024
w TECHNIKA
A A
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Informowaliśmy już o dostarczeniu na zamówienie 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Krakowie siedmiu średnich i trzech ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych, które wyprodukowała firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. z Bielska-Białej. Do 3. RBLog bielski producent przekazał również partię ośmiu ciężkich lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych (wodno-pianowo-proszkowo-śniegowych), które trafiły na wyposażenie Wojskowych Straży Pożarnych.

Pod zabudowę każdego z pojazdów wykorzystano 3-osiowe podwozia Scanii P450B6X6HZ XT (6×6). Jednostką napędową jest sześciocylindrowy, wysokoprężny silnik z turbodoładowaniem o pojemności 13 litrów, osiągający maksymalną moc 331 kW (450 KM). Silnik spełnia normę Euro 6e przez zastosowanie układu SCR, wykorzystującego płyn AdBlue. Jego moc jest przenoszona za pomocą zautomatyzowanej skrzyni biegów GRS 905. Samochód posiada krótką, jednomodułową, trzyosobową kabinę w układzie (1+1+1).

Zabudowa pożarnicza pojazdu składa się z trzech modułów: sprzętowego, ze zbiornikami na środki gaśnicze oraz modułu pompowo-sprzętowego. Szkielet poszczególnych modułów nadwozia pożarniczego wykonany został ze spawanych profili aluminiowych, natomiast pokrycie zewnętrze i wewnętrzne z blach aluminiowych. W nadwoziu znajduje się pięć skrytek – po dwie z każdej strony oraz jedna z tyłu, które zamykane są żaluzjami aluminiowymi.

Zbiorniki na środki gaśnicze wykonane zostały z materiałów kompozytowych i mają pojemność: 8045 litrów na wodę oraz 810 litrów na środek pianotwórczy. Dodatkowym uzupełnieniem środków gaśniczych jest agregat proszkowy AP 180 o pojemności 180 kg proszku, a także agregat śniegowy z butlami (2×30 kg) z 60 kg dwutlenku węgla (CO2).

W tylnej części zabudowy znajduje się przedział pompowo-sprzętowy. Zamontowano w nim dwustopniową autopompę pożarniczą Godiva P2A 6010 o wydajności 6150 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 447 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Układ wodno-pianowy posiada automatyczny dozownik środka pianotwórczego, zapewniający uzyskiwanie stężeń 1% lub 6%. Ponadto na wyposażeniu znajduje się zwijadło z napędem elektrycznym, z linią szybkiego natarcia, posiadające wąż wysokociśnieniowy o długości 65 metrów, zakończony prądownicą o wydajności 150 l/min.

Z przodu kabiny zamontowane zostało zderzakowe działko wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min, natomiast na dachu znajduje się główne działko wodno-pianowo-proszkowe, którego wydajność to 2400 l/min lub 10 kg/s proszku. Sterowanie działkami odbywa się za pomocą joysticków umieszczonych w kabinie kierowcy.

Dodatkowym wyposażeniem samochodu jest pneumatyczny maszt oświetleniowy sterowany pilotem przewodowym z sześcioma reflektorami LED, każdy o mocy 180 W. Z przodu pojazdu zamontowano wyciągarkę elektryczną o sile uciągu 8165 kg i linie o długości 30 metrów.

Zgodnie z życzeniem zamawiającego, każdy z samochodów został wyposażony w inklinometr (wskaźnik przechyłu). Urządzenie to służy do pomiaru kątów nachylenia lub pochylenia.

Pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o długotrwałej i bezawaryjnej eksploatacji. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów i rozwiązań technologicznych firma SZCZĘŚNIAK PS gwarantuje niezawodność swoich produktów, które są przygotowane do pracy w najtrudniejszych warunkach.

Wieloletnia współpraca przedsiębiorstwa z Wojskową Ochroną Przeciwpożarową przekłada się na wzrost bezpieczeństwa i skuteczności działań tej formacji. Dzięki dostarczanym przez firmę pojazdom jednostki WOP będą mogły działać efektywnie i niezawodnie, niezależnie od wyzwań, jakie napotykają.

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. to wiodący producent specjalistycznych pojazdów ratowniczych i użytkowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i zaangażowaniu w dostarczanie najwyższej jakości produktów, przedsiębiorstwo zdobyło uznanie zarówno w kraju, jak i za granicą.

Średnie samochody ratowniczo-gaśnicze dla Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej


 

Kolejne samochody dla Wojskowych Straży Pożarnych

Mogą cię zainteresować

 Defibrylator AED Vivest X1

Defibrylator AED Vivest X1

4 698,00 zł
Kup teraz
 Defibrylator AED Vivest X3 z panelem LED

Defibrylator AED Vivest X3 z panelem LED

6 102,00 zł
Kup teraz
ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

381,00 zł
Kup teraz
Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

779,00 zł
Kup teraz
SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest liderem w produkcji pojazdów specjalistycznych w Europie środkowo-wschodniej. Początki działalności w Polsce sięgają 1992 roku. Od tego czasu firma koncentruje się na branży automotive, a w szczególności na produkcji specjalnych pojazdów dla służb mundurowych, w tym straży pożarnej, policji i armii.

Najnowsze wiadomości

Czechy kupują FIREHAWK-i. Pierwsze w Europie
LIVE

Czechy kupują FIREHAWK-i. Pierwsze w Europie

23 listopada, 2025
Tarczyński S.A. ma „piątkę”
TECHNIKA

Tarczyński S.A. ma „piątkę”

24 listopada, 2025
Wyjątkowa siódemka
TECHNIKA

Wyjątkowa siódemka

17 listopada, 2025
Król Lew – szyty na miarę potrzeb
TECHNIKA

Król Lew – szyty na miarę potrzeb

7 listopada, 2025
Strzał w dziesiątkę
TECHNIKA

Strzał w dziesiątkę

31 października, 2025
Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej
TECHNIKA

Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej

17 października, 2025
MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe
TECHNIKA

MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe

9 września, 2025
Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka
TECHNIKA

Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka

7 września, 2025
Wczytaj więcej

Rekomendacje

Nowe GCBA trafiło do strażaków z OSP Kraszewice

Nowe GCBA trafiło do strażaków z OSP Kraszewice

1 grudnia, 2025
Zderzenie na skrzyżowaniu w Ostrowcu Świętokrzyskim. Karetka na boku

Zderzenie na skrzyżowaniu w Ostrowcu Świętokrzyskim. Karetka na boku

1 grudnia, 2025
 Śmiertelny wypadek na DK79 w Winiarach Dolnych

 Śmiertelny wypadek na DK79 w Winiarach Dolnych

1 grudnia, 2025
Ćwiczenia SGRW-N 'Łomża’ zmieniły się w prawdziwą akcję

Ćwiczenia SGRW-N 'Łomża’ zmieniły się w prawdziwą akcję

1 grudnia, 2025

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • ARTYKUŁY
  • BEZ KATEGORII
  • Bezpieczeństwo
  • BLOG
  • Czwartki z OSP
  • ENERGIA
  • FCC
  • GORĄCY TEMAT
  • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
  • IFRE2025
  • INNE
  • KRAJ
  • LIVE
  • MODUŁY RATOWNICZE PSP
  • NA LUZIE
  • NASZE RELACJE
  • PATRONAT MEDIALNY
  • PRAWO
  • PRZEMYŚLENIA
  • PRZEPISY I PARAGRAFY
  • REDAKCJA POLECA
  • RELACJE
  • SKLEP
  • SPONSOROWANE
  • SPORT
  • STRAŻAK RADZI
  • ŚWIAT
  • TECHNIKA
  • WASZE RELACJE
  • WIDEO
  • WIEDZA
  • WYPOSAŻENIE

Tagi

Akademia Pożarnicza APoż budowa COO dotacje Dzień Strażaka JRG KG PSP KSRG KW PSP LPR LSP LSRG magirus meteo MSWiA nabór Nowy samochód obrona cywilna OSP Podsumowanie policja Poznań pożar przetarg PSP Remiza Scania SGPR SGRChem-Eko SGRT SGRW SGRW-N SGSP składowisko strażnica UE Warszawa wojna wojsko Wojskowa Straż Pożarna WSP wypadek zsp Ćwiczenia

Aktualności

Nowe GCBA trafiło do strażaków z OSP Kraszewice

Nowe GCBA trafiło do strażaków z OSP Kraszewice

1 grudnia, 2025
Zderzenie na skrzyżowaniu w Ostrowcu Świętokrzyskim. Karetka na boku

Zderzenie na skrzyżowaniu w Ostrowcu Świętokrzyskim. Karetka na boku

1 grudnia, 2025
 Śmiertelny wypadek na DK79 w Winiarach Dolnych

 Śmiertelny wypadek na DK79 w Winiarach Dolnych

1 grudnia, 2025
Ćwiczenia SGRW-N 'Łomża’ zmieniły się w prawdziwą akcję

Ćwiczenia SGRW-N 'Łomża’ zmieniły się w prawdziwą akcję

1 grudnia, 2025

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Zapomniane hasło?

Odzyskaj swoje hasło

Wprowadź swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj sie

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Go to mobile version