• O nas
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Discord
czwartek, 4 grudnia, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Dom TECHNIKA

Scania P420 (4×4) – nowoczesny pojazd lotniskowy od SZCZĘŚNIAK PS

SZCZĘŚNIAK dodane przez SZCZĘŚNIAK
11 marca, 2025
w TECHNIKA
A A
Fot. Gary Wilkinson

Fot. Gary Wilkinson

Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Bielskie przedsiębiorstwo SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. dostarczyło ciężki lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P420B4X4HZ CP28 na zamówienie klienta z Wielkiej Brytanii. To kolejny tego typu pojazd przygotowany przez firmę na rynek brytyjski. Samochód jest doskonałym rozwiązaniem dla małych i średnich portów lotniczych. Pojazd trafił na wyposażenie międzynarodowego portu lotniczego London Southend, wzbogacając flotę samochodów specjalnych o nowoczesny model typu RIV (Rapid Intervention Vehicle).

Fot. Gary Wilkinson

Scania P420 to połączenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa. Dzięki silnikowi o mocy 309 kW (420 KM) spełniającemu normę Euro 6e i automatycznej skrzyni biegów Allison, pojazd osiąga prędkość 80 km/h w mniej niż 17 sekund. Zapewnia to natychmiastową reakcję na sytuacje awaryjne na terenie lotniska. Konstrukcja podwozia oraz nadwozia pożarniczego gwarantują osiągnięcie niskiego środka ciężkości, co zwiększa stabilność i bezpieczeństwo pracy. Pojazd wyposażony jest w napęd na obie osie (4×4).

Środki gaśnicze przewożone są w kompozytowym zbiorniku na wodę o pojemności 4500 litrów oraz zbiorniku na środek pianotwórczy, którego pojemność to 540 litrów.

Autopompa pożarnicza Godiva P1A 4010 osiąga wydajność 4000 l/min przy ciśnieniu 10 barów. Pojazd wyposażono w działka wodno-pianowe o wydajności 3000 l/min (główne, umieszczone na dachu kabiny) oraz 1500 l/min (zderzakowe). Elementy te sterowane są joystickami znajdującymi się w kabinie.

Kabina CP28 zapewnia miejsca dla sześcioosobowej załogi w układzie 1+1+4. Jest przestronna, wyposażona w poduszki powietrzne oraz mocowania w oparciach tylnych siedzeń do aparatów oddechowych. System kamer 360 stopni pozwala na pełną kontrolę otoczenia pojazdu. Innowacyjny system sterowania CAN-BUS umożliwia precyzyjną kontrolę wszystkich elementów zabudowy, w tym systemu opuszczania drabiny z dachu, bez konieczności wchodzenia na niego. W trosce o bezpieczeństwo, na dachu zabudowy znajdują się podnoszone barierki. Warto dodać, że zarówno ten element, jak również system opuszczania drabiny to rozwiązania, które nie są powszechnie stosowane w pojazdach pożarniczych dostarczanych na rynek polski.

Zabudowa pojazdu została zaprojektowana jako dwumodułowa. Przednią część, mieszczącą zbiorniki na wodę i środek pianotwórczy wykonano z wytrzymałego laminatu GRP, natomiast tylną – w której znajduje się autopompa oraz agregat proszkowy – z aluminium. Zapewnia to trwałość i odporność na trudne warunki eksploatacyjne. Umiejscowienie zbiorników w przedniej części pojazdu poprawia rozkład masy i stabilność.

Zwijadła szybkiego natarcia, panele sterowania w kabinie i zabudowie oraz cztery zraszacze z opcją rozkładania piany ciężkiej, czynią ten pojazd wyjątkowym narzędziem do działań stawianym lotniskowym służbom ratowniczo-gaśniczym.

Scania P420 to pojazd stworzony z myślą o szybkiej i skutecznej reakcji na sytuacje awaryjne. Model ten stanowi kluczowy element wyposażenia lotniskowych służb ratowniczych, umożliwiając ochronę życia i mienia dzięki swojej niezrównanej mobilności, funkcjonalności i zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym.

Fot. Gary Wilkinson

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. to wiodący producent samochodów ratowniczych i użytkowych. Od 33 lat dostarcza pojazdy dla krajowych jednostek OSP i PSP oraz innych podmiotów, w tym dla sił zbrojnych, jak również samochody dla użytkowników zagranicznych w 35 krajach świata.

Mogą cię zainteresować

 Defibrylator AED Vivest X1

Defibrylator AED Vivest X1

4 698,00 zł
Kup teraz
 Defibrylator AED Vivest X3 z panelem LED

Defibrylator AED Vivest X3 z panelem LED

6 102,00 zł
Kup teraz
ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

381,00 zł
Kup teraz
Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

779,00 zł
Kup teraz
SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest liderem w produkcji pojazdów specjalistycznych w Europie środkowo-wschodniej. Początki działalności w Polsce sięgają 1992 roku. Od tego czasu firma koncentruje się na branży automotive, a w szczególności na produkcji specjalnych pojazdów dla służb mundurowych, w tym straży pożarnej, policji i armii.

Najnowsze wiadomości

Czechy kupują FIREHAWK-i. Pierwsze w Europie
LIVE

Czechy kupują FIREHAWK-i. Pierwsze w Europie

23 listopada, 2025
Tarczyński S.A. ma „piątkę”
TECHNIKA

Tarczyński S.A. ma „piątkę”

24 listopada, 2025
Wyjątkowa siódemka
TECHNIKA

Wyjątkowa siódemka

17 listopada, 2025
Król Lew – szyty na miarę potrzeb
TECHNIKA

Król Lew – szyty na miarę potrzeb

7 listopada, 2025
Strzał w dziesiątkę
TECHNIKA

Strzał w dziesiątkę

31 października, 2025
Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej
TECHNIKA

Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej

17 października, 2025
MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe
TECHNIKA

MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe

9 września, 2025
Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka
TECHNIKA

Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka

7 września, 2025
Wczytaj więcej

Rekomendacje

Zderzenie tramwajów w Krakowie. Dwie osoby ciężko ranne

Zderzenie tramwajów w Krakowie. Dwie osoby ciężko ranne

4 grudnia, 2025
Zatrucie tlenkiem węgla. Rodzina potrzebowała pomocy

Zatrucie tlenkiem węgla. Rodzina potrzebowała pomocy

3 grudnia, 2025
Strażak walczy o rękę! Zwykłe uderzenie rozpoczęło dramat uczestnika programu „Strażacy z Sąsiedztwa”

Strażak walczy o rękę! Zwykłe uderzenie rozpoczęło dramat uczestnika programu „Strażacy z Sąsiedztwa”

3 grudnia, 2025
Zderzenie tramwajów w Krakowie. Wielu rannych

Zderzenie tramwajów w Krakowie. Wielu rannych

3 grudnia, 2025

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • ARTYKUŁY
  • BEZ KATEGORII
  • Bezpieczeństwo
  • BLOG
  • Czwartki z OSP
  • ENERGIA
  • FCC
  • GORĄCY TEMAT
  • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
  • IFRE2025
  • INNE
  • KRAJ
  • LIVE
  • MODUŁY RATOWNICZE PSP
  • NA LUZIE
  • NASZE RELACJE
  • PATRONAT MEDIALNY
  • PRAWO
  • PRZEMYŚLENIA
  • PRZEPISY I PARAGRAFY
  • REDAKCJA POLECA
  • RELACJE
  • SKLEP
  • SPONSOROWANE
  • SPORT
  • STRAŻAK RADZI
  • ŚWIAT
  • TECHNIKA
  • WASZE RELACJE
  • WIDEO
  • WIEDZA
  • WYPOSAŻENIE

Tagi

Akademia Pożarnicza APoż budowa COO dotacje Dzień Strażaka Fire-max JRG KG PSP KSRG KW PSP LPR LSP LSRG magirus meteo MSWiA nabór Nowy samochód obrona cywilna OSP Podsumowanie policja pożar przetarg PSP Remiza Scania SGPR SGRChem-Eko SGRT SGRW SGRW-N SGSP składowisko strażnica UE Warszawa wojna wojsko Wojskowa Straż Pożarna WSP wypadek zsp Ćwiczenia

Aktualności

Zderzenie tramwajów w Krakowie. Dwie osoby ciężko ranne

Zderzenie tramwajów w Krakowie. Dwie osoby ciężko ranne

4 grudnia, 2025
Zatrucie tlenkiem węgla. Rodzina potrzebowała pomocy

Zatrucie tlenkiem węgla. Rodzina potrzebowała pomocy

3 grudnia, 2025
Strażak walczy o rękę! Zwykłe uderzenie rozpoczęło dramat uczestnika programu „Strażacy z Sąsiedztwa”

Strażak walczy o rękę! Zwykłe uderzenie rozpoczęło dramat uczestnika programu „Strażacy z Sąsiedztwa”

3 grudnia, 2025
Zderzenie tramwajów w Krakowie. Wielu rannych

Zderzenie tramwajów w Krakowie. Wielu rannych

3 grudnia, 2025

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Zapomniane hasło?

Odzyskaj swoje hasło

Wprowadź swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj sie

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Go to mobile version