W latach 2027-2028 do Państwowej Straży Pożarnej trafi partia ciężkich samochodów ratowniczo – gaśniczych.
Przypomnijmy, przedmiotem przeprowadzonego postępowania jest dostawa siedemnastu ciężkich samochodów ratowniczo – gaśniczych typu minimum GCBA 7/40 na podwoziu 6×6 z silnikiem o mocy min. 400 KM, zautomatyzowaną lub automatyczną skrzynią biegów i kabiną brygadową.
Zabudowa wykonana z materiałów odpornych na korozję w układzie 2+2+1 i wyposażona w zbiornik wody o pojemności minimum 7000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego, autopompę o wydajności min. 5000 litrów na minutę, linię szybkiego natarcia, działko wodno-pianowe DWP40 i maszt oświetleniowy. Z przodu pojazdu wyciągarka o uciągu min. 100 kN.
Wraz z samochodami należy dostarczyć armaturę wodno-pianową, aparaty OUO, pompę turbinową, drabiny, linki, sprzęt burzący, zestaw ratownictwa medycznego PSP R1 w plecaku itp.
Wyniki
O zamówienie walczyło pięć największych firm, które dostarczają polskim strażakom samochody ratowniczo – gaśnicze.
Komisja przetargowa za najkorzystniejsze uznała oferty złożone przez firmę Moto-Truck, która wykonanie zamówienia wyceniła łącznie na 35 797 920 złotych brutto, co daje 2,1 mln zł za jeden samochód.
Kielecka firma zaoferowała dostarczenie wozów na podwoziu Scania P500 B6x6 HZ wraz z autopompą o wydajności 6200 litrów na minutę.
Odbiorcy
Do kwietnia 2027 roku samochody powinny otrzymać komendy powiatowe i miejskie PSP w Miliczu, Polkowicach, Nowej Soli, Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku, Końskich, Obornikach, Nowym Tomyślu i Drawsku Pomorskim.
Do września 2028 roku wozy trafią do komend w Krośnie Odrzańskim, Chrzanowie, Ostrołęce, Radomiu, Leżajsku, Hajnówce i do Akademii Pożarniczej.