• O nas
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Discord
sobota, 6 września, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Dom TECHNIKA

Uniwersalny „średniak” do każdych działań

SZCZĘŚNIAK dodane przez SZCZĘŚNIAK
23 maja, 2025
w TECHNIKA
A A
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6 to jedno z bardziej wszechstronnych podwozi tego producenta. Model ten łączy w sobie niezawodność oraz wysoką mobilność. Na tym właśnie sprawdzonym i cenionym przez strażaków podwoziu, firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. oferuje samochody klasy średniej kategorii uterenowionej (4×4).

Założona w 1992 roku firma SZCZĘŚNIAK PS to krajowy producent pojazdów specjalistycznych. Przedsiębiorstwo skupia się na dywersyfikacji, stąd prócz samochodów pożarniczych, posiada w swojej ofercie pojazdy dla wojska oraz policji. Co roku bramy nowoczesnego zakładu w Bielsku-Białej opuszcza około 300 samochodów, z czego 30% trafia do odbiorców zagranicznych.

Jednym z ciekawszych pojazdów pożarniczych będących w ofercie skierowanej dla jednostek OSP i PSP, jest średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Renault Truck D16 HIGH K P4X4 280E6 (4×4).

Idealny „średniak”

Renault Trucks, będący częścią koncernu Volvo Group, jest znanym od lat producentem pojazdów ciężarowych. Stąd Gama D jest rozwiązaniem tożsamym z podwoziem FL w firmie Volvo Trucks.

W związku z tym pod zabudowę pojazdów klasy średniej kategorii uterenowionej zastosowano podwozie Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6. Napędzane jest wysokoprężnym silnikiem z turbodoładowaniem, osiągającym maksymalną moc 210 kW (286 KM). Z kolei za przekazywanie mocy odpowiada zsynchronizowana, sześciobiegowa skrzynia (6+1). Podwozie posiada blokady mechanizmów różnicowych obu osi oraz blokadę międzymostową.

W czterodrzwiowej kabinie umieszczony jest czytelny, czterocalowy panel kontrolny informujący kierowcę o poziomie w zbiornikach środków gaśniczych (woda, środek pianotwórczy), otwarciu skrytek lub podestów, czy też wysuniętym maszcie oświetleniowym. Ponadto umożliwia on sterowanie oświetleniem pola pracy, zaworem głównym pojazdu oraz czterema zraszaczami umieszczonymi z przodu i tyłu samochodu. W celu podniesienia bezpieczeństwa, standardowym wyposażeniem każdego naszego pojazdu jest kamera cofania, której obraz pokazywany jest na siedmiocalowym wyświetlaczu.

W tylnej części klimatyzowanej i ergonomicznej kabiny znajdują się miejsca dla czterech strażaków. Natomiast pomiędzy przednimi fotelami, a fotelami dla załogi umieszczono szafkę na hełmy i drobny sprzęt. Z przodu pojazdu na podstawie cynkowanej na gorąco zamontowana została wyciągarka elektryczna o uciągu 9979 kg z liną o długości 28 m. Zabezpieczona jest osłoną z kompozytu.

Wykonana ze stali konstrukcyjnej rama pomocnicza o konstrukcji ażurowej, umieszczona pomiędzy podwoziem a aluminiową zabudową pożarniczą, zapewnia zdolność pojazdu do krzyżowania osi oraz poruszania się w ciężkim terenie. A całość zabezpieczona poprzez galwanizację zapewnia trwałość na wiele lat. 

W obliczu rosnących wymagań dotyczących bezpieczeństwa na drogach oraz dynamicznych zmian w przepisach motoryzacyjnych, modele gamy D wyposażone zostały w zaawansowane systemy General Safety Regulations (GSR):

– automatycznego hamowania awaryjnego (AEB);

– utrzymania pasa ruchu (LKA);

– stanu kierowcy (DSM);

– rozpoznawania znaków drogowych;

– inteligentnego ogranicznika prędkości (ISA).

Najlepszy współczynnik wytrzymałości w stosunku do masy

Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna, wykonana z systemowych profili aluminiowych. SZCZĘŚNIAK PS od 10 lat rozwija budowę nadwozi pojazdów opartą o szkielety wykonane z profili aluminiowych. Zapewnia to wieloletnią i bezproblemową eksploatację oraz łatwość naprawy w przypadku uszkodzeń mechanicznych. Zastosowany system modułowy daje możliwość unifikacji elementów zabudowy oraz jej powtarzalność. Z kolei poszycie wewnętrzne nadwozia wykonane jest z blachy anodowanej. Blachy poszycia łączone są ze szkieletem w technologii klejenia i nitowania. Taka konstrukcja posiada najlepszy współczynnik wytrzymałości w stosunku do masy, w porównaniu do jakiejkolwiek innej technologii dostępnej obecnie na rynku. Jest ona efektem naszej współpracy z Wydziałem Mechanicznym Wojskowej Akademii Technicznej oraz Wojskowym Instytutem Techniki Pancernej i Samochodowej.

Wyposażenie nadwozia

Nadwozie pożarnicze ma siedem skrytek sprzętowych – po trzy z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Zamykane są wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi. Pod każdą boczną skrytką zamontowano odchylane do dołu podesty robocze, umożliwiające łatwy dostęp do sprzętu umieszczonego na górnych półkach. Jako podesty robocze wykorzystano również nadkola nadwozia. Ich konstrukcja zapewnia nośność 280 kg. Dla zwiększenia bezpieczeństwa podesty mają dodatkowe boczne oświetlenie LED (na krawędzi). Wewnątrz umieszczone zostały półki oraz wysuwane szuflady i podesty umożliwiające przewóz armatury i sprzętu. Dla lepszego wykorzystania przestrzeni zabudowy, zbiornik paliwa umieszczony został poza zabudową.

Płaski dach (dla bezpiecznego poruszania się) zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego. Jest pokryty anodowaną blachą ryflowaną. Elementy montowane na dachu umieszczone są poniżej obrysu kabiny, aby podczas poruszania się w terenie zalesionym nie doszło do ich uszkodzenia. W tylnej części zamontowane zostało ręcznie sterowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności od 800 do 2400 l/min i zasięgu rzutu 60 metrów. Wejście na użytkowy dach umożliwia składana drabinka aluminiowa, zakończona na górze poręczami.

Układ wodno-pianowy

Pojazdy na podwoziu Renault Trucks D16 HIGH K P4X4 280E6 (4×4) wyposażone są w zbiorniki na wodę o pojemności 3000 litrów. Każdy ze zbiorników posiada właz rewizyjny, osadnik oraz falochrony. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i niskiego usytuowania środka ciężkości, zbiornik umiejscowiony został nisko w ramie pośredniej. Zbiornik środka pianotwórczego stanowi integralną część zbiornika na wodę i ma pojemność 300 litrów.

W tylnej części nadwozia w przedziale pompowo-sprzętowym znajduje się dwuzakresowa autopompa pożarnicza marki GODIVA. Osiąga wydajność 2846 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l/min przy ciśnieniu 40 barów.

Systemy sterowania

Każdy z oferowanych przez nas samochodów wyposażony jest w system sterowania oparty o magistralę systemu CAN-BUS.

W przedziale pompowo-sprzętowym umieszczono odporny na uszkodzenia, czytelny, siedmiocalowy panel kontrolno-sterujący. Pozwala na sterowanie autopompą oraz elementami zabudowy za pomocą dziesięciu umieszczonych na nim przycisków.

W układ ten wbudowany został dozownik środka pianotwórczego, który zapewnia uzyskiwanie stężeń 3% i 6%. Pojazd posiada zwijadło z napędem elektrycznym, wyposażone w gumowy wąż wysokociśnieniowy o długości 60 metrów, zakończony prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności, z prądem zwartym i rozproszonym.

Oświetlenie i widoczność samochodu

Standardowo samochody ratowniczo-gaśnicze wyposażone są w wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy o wysokości 5 m z reflektorami LED, o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm. Każdy produkowany przez nas samochód pożarniczy z uwagi na swoje przeznaczenie musi być doskonale widoczny podczas jazdy alarmowej. Zapewnia to bezpieczeństwo załodze samochodu i innym użytkownikom ruchu drogowego. Dlatego też w standardzie nasze samochody zamontowaną mają belkę sygnalizacyjną i dziesięć niebieskich punktów świetlnych LED.

Z pasji do samochodów

Pojazdy pożarnicze tworzymy z pasji, z myślą o Was i dla Was. Naszą główną misją jest zadowolenie użytkowników. Jesteśmy otwarci na Wasze sugestie, oczekiwania i propozycje. Zapewniamy pełen serwis gwarancyjny i pogwarancyjny każdego z pojazdów. Wszystkich przyszłych użytkowników naszych wyrobów zapraszamy do odwiedzenia siedziby SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. i zapoznania się z naszą produkcją.

Zapraszamy do kontaktu, doradcy działu handlowego są do Waszej dyspozycji:

+48 532 726 640 (Marta)👩🏼‍💻

  • woj. mazowieckie

+48 608 662 461 (Mateusz)👨🏼‍💻

  • woj. małopolskie
  • woj. opolskie
  • woj. wielkopolskie
  • woj. zachodniopomorskie

+48 694 852 043 (Paweł)👨🏼‍💻

  • woj. łódzkie
  • woj. świętokrzyskie
  • woj. kujawsko-pomorskie

+48 694 485 840 (Piotr)👨🏼‍💻

  • woj. lubelskie
  • woj. lubuskie
  • woj. podkarpackie
  • woj. podlaskie

+48 668 873 179 (Szymon)👨🏼‍💻

  • woj. dolnośląskie
  • woj. pomorskie
  • woj. śląskie
  • woj. warmińsko-mazurskie

SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.

ul. Bestwińska 105A

43-346 Bielsko-Biała

Telefon: + 48 33 827 34 00

[email protected]

www.psszczesniak.pl

Mogą cię zainteresować

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

381,00 zł
Kup teraz
Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

779,00 zł
Kup teraz
Akumulator DJI Matrice 3D series

Akumulator DJI Matrice 3D series

1 399,00 zł
Kup teraz
Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

269,20 zł
Kup teraz
SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest liderem w produkcji pojazdów specjalistycznych w Europie środkowo-wschodniej. Początki działalności w Polsce sięgają 1992 roku. Od tego czasu firma koncentruje się na branży automotive, a w szczególności na produkcji specjalnych pojazdów dla służb mundurowych, w tym straży pożarnej, policji i armii.

Najnowsze wiadomości

Renault K 440 6×6 – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, który nie zna kompromisów
TECHNIKA

Renault K 440 6×6 – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, który nie zna kompromisów

29 sierpnia, 2025
TECHNIKA

Żurawie HMF w służbie strażaków!

28 sierpnia, 2025
John Deere 6R w roli strażaka
TECHNIKA

John Deere 6R w roli strażaka

24 sierpnia, 2025
Roboty TEC 800 dla jednostek PSP. Umowa podpisana
LIVE

Roboty TEC 800 dla jednostek PSP. Umowa podpisana

4 sierpnia, 2025
SLUAV to nowy typ samochodu w Państwowej Straży Pożarnej
LIVE

SLUAV to nowy typ samochodu w Państwowej Straży Pożarnej

3 sierpnia, 2025
Iveco zmienia właściciela. Transakcja warta miliardy
LIVE

Iveco zmienia właściciela. Transakcja warta miliardy

2 sierpnia, 2025
Robot gaśniczy Magirus TAF-35 dostępny od ręki
TECHNIKA

Robot gaśniczy Magirus TAF-35 dostępny od ręki

1 sierpnia, 2025
Wypadek drabiny. Magirus wskazał przyczynę
TECHNIKA

Wypadek drabiny. Magirus wskazał przyczynę

31 lipca, 2025
Wczytaj więcej

Rekomendacje

Wypadek ambulansu. Ratownicy trafili do szpitala

Wypadek ambulansu. Ratownicy trafili do szpitala

6 września, 2025
Strażacy z Borzęcina Dużego zyskali… saunę

Strażacy z Borzęcina Dużego zyskali… saunę

6 września, 2025
Znaleźli samochód w stawie. Nie żyją dwie osoby

Znaleźli samochód w stawie. Nie żyją dwie osoby

6 września, 2025
TOPR szykuje się do zakupu nowego śmigłowca

TOPR szykuje się do zakupu nowego śmigłowca

6 września, 2025

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • ARTYKUŁY
  • BEZ KATEGORII
  • BLOG
  • Czwartki z OSP
  • ENERGIA
  • FCC
  • GORĄCY TEMAT
  • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
  • IFRE2025
  • INNE
  • KRAJ
  • LIVE
  • MODUŁY RATOWNICZE PSP
  • NA LUZIE
  • NASZE RELACJE
  • PATRONAT MEDIALNY
  • PRAWO
  • PRZEMYŚLENIA
  • PRZEPISY I PARAGRAFY
  • REDAKCJA POLECA
  • RELACJE
  • SKLEP
  • SPONSOROWANE
  • SPORT
  • STRAŻAK RADZI
  • ŚWIAT
  • TECHNIKA
  • WASZE RELACJE
  • WIDEO
  • WIEDZA
  • WYPOSAŻENIE

Tagi

Akademia Pożarnicza APoż budowa COO dotacje Dzień Strażaka GFFFV JRG KG PSP KSRG KW PSP LPR LSP LSRG magirus meteo MSWiA nabór Nowy samochód obrona cywilna OSP Podsumowanie policja pożar przetarg PSP Remiza Scania SGPR SGRChem-Eko SGRT SGRW SGRW-N SGSP składowisko strażnica UE Warszawa wojna wojsko Wojskowa Straż Pożarna WSP wypadek zsp Ćwiczenia

Aktualności

Wypadek ambulansu. Ratownicy trafili do szpitala

Wypadek ambulansu. Ratownicy trafili do szpitala

6 września, 2025
Strażacy z Borzęcina Dużego zyskali… saunę

Strażacy z Borzęcina Dużego zyskali… saunę

6 września, 2025
Znaleźli samochód w stawie. Nie żyją dwie osoby

Znaleźli samochód w stawie. Nie żyją dwie osoby

6 września, 2025
TOPR szykuje się do zakupu nowego śmigłowca

TOPR szykuje się do zakupu nowego śmigłowca

6 września, 2025

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Zapomniane hasło?

Odzyskaj swoje hasło

Wprowadź swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj sie

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Go to mobile version