Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej wprowadziła zmiany w zgłaszaniu wyjazdu i wprowadzaniu go do systemu Systemu Wspomagania Decyzji .
Według jeszcze obowiązującego zarządzenia w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych PSP każdy wyjazd pojazdu Państwowej Straży Pożarnej podlega zgłoszeniu do stanowiska kierowania komendanta miejskiego/powiatowego lub wojewódzkiego i głównego PSP oraz wprowadzeniu do Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej. Obowiązek nie dotyczy między innymi Komendanta Głównego PSP i jego zastępców, pojazdów KG PSP w granicach administracyjnych Warszawy i funkcjonariuszy prowadzących inspekcje lub kontrole.
Teraz to się zmieni. Strażacy Państwowej Straży Pożarnej będą musieli zgłaszać tylko wyjazdy do zdarzeń, a stanowisko kierowania musi wprowadzić dane do SWD. Pozostałe wyjazdy mogą być zgłaszane i wprowadzane do systemu, jeśli dany kierownik jednostki PSP lub organ koordynujący podejmie taką decyzję.
Zgłoszenia […] dokonuje dysponent lub kierowca pojazdu przy użyciu środków komunikacji radioelektronicznej, w czasie umożliwiającym wprowadzenie danych dotyczących wyjazdu do systemu – napisano w Zarządzeniu.