• O nas
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Discord
środa, 15 października, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Dom TECHNIKA

Średni uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy Renault D15

SZCZĘŚNIAK dodane przez SZCZĘŚNIAK
21 maja, 2025
w TECHNIKA
A A
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne, od ponad 30 lat obecna na rynku, specjalizuje się w projektowaniu i produkcji pojazdów pożarniczych oraz ratowniczych. Jednym z najnowszych przykładów oferty producenta jest średni uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy oparty na podwoziu Renault D15 – pojazd nowoczesny, kompaktowy i wysoce funkcjonalny.

Podwozie Renault D15 – solidna baza

Renault Trucks serii D to linia średniotonażowych pojazdów dystrybucyjnych produkowana od 2013 roku, będąca następcą modeli Renault Midlum. Wersje przeznaczone dla służb ratowniczych wyposażone są w nowoczesne jednostki napędowe spełniające normy Euro 6. Model D15 wykorzystuje 6-cylindrowy silnik DTI 8 o pojemności 7,7 litra i mocy 280 lub 320 KM. Dostępne są wersje z automatyczną lub manualną skrzynią biegów.

Pojazd posiada pojedyncze ogumienie i zwiększoną Dopuszczalną Masę Całkowitą do 15 600kg, co przekłada się na większą rezerwę masy.

Zabudowa – przestrzeń i funkcjonalność

Kabina załogowa jest czterodrzwiowa, ergonomiczna i przystosowana do pracy w najtrudniejszych warunkach terenowych. Zabudowa wykonana została z profili i blach aluminiowych, co zapewnia jej trwałość i niską masę.

Skrytki sprzętowe w układzie 3+3+1 mieszczą kompletny zestaw wyposażenia, w tym armaturę wodno-pianową, węże tłoczne i narzędzia. Na dachu zabudowy znajduje się podest roboczy z podświetlaną ścieżką, który umożliwia bezpieczne działania również po zmroku. Z tyłu zainstalowano ręczne działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 800-2400 l/min przy 8 barach.

Układ wodno-pianowy

Centralnie, na ramie pośredniej, zamontowano zbiornik na 3000 litrów wody oraz 300 litrów środka pianotwórczego – niska pozycja zbiorników obniża środek ciężkości, poprawiając stabilność pojazdu w terenie.

Pojazd wyposażony jest w dwuzakresową autopompę Godiva P2A 2010, z aluminiowym wirnikiem niskociśnieniowym i wirnikiem wysokociśnieniowym ze stali nierdzewnej, osadzonymi na wspólnym wałku. Pompa osiąga 2846 l/min przy 8 barach oraz 429 l/min przy 40 barach.

W standardowym ukompletowaniu pojazd posiada ręczny dozownik środka pianotwórczego, co umożliwia precyzyjne dawkowanie, oraz linia szybkiego natarcia, umożliwiająca błyskawiczne podjęcie działań gaśniczych bez konieczności rozwijania linii głównej.

Opcje dodatkowe i konfiguracje

Pojazd może być rozbudowany o szeroki wachlarz opcji dodatkowych, takich jak:

  • osłona kapotażowa kabiny, zwiększająca bezpieczeństwo w razie dachowania,
  • zraszacze pod podwoziem i w górnych częściach zabudowy, pomocne przy gaszeniu pożarów terenów otwartych,
  • wyciągarka na tylnym zwisie, która pozwala skrócić całkowitą długość pojazdu i zwiększyć jego mobilność w ciasnych przestrzeniach.

Uznanie i dostępność serwisowa

Model Renault D15 został wybrany jako średni samochód ratowniczo-gaśniczy dla jednostek wojskowej ochrony przeciwpożarowej, co potwierdza jego wysoką niezawodność i dopasowanie do profesjonalnych zastosowań w trudnym środowisku.

Na terenie kraju działa rozbudowana sieć punktów serwisowych marki Renault, co zapewnia łatwy dostęp do obsługi technicznej i skraca czas przestojów operacyjnych.

Sprawdzony wybór – wydajność, jakość, cena

Renault D15 w zabudowie firmy Szczęśniak to pojazd zaprojektowany z myślą o skuteczności, niezawodności i elastyczności. Doskonale sprawdza się w działaniach ratowniczo-gaśniczych, oferując optymalny stosunek wydajności i jakości do ceny. To rozwiązanie, które realnie wspiera pracę służb – w każdych warunkach.

Mogą cię zainteresować

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

381,00 zł
Kup teraz
Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

779,00 zł
Kup teraz
Akumulator DJI Matrice 3D series

Akumulator DJI Matrice 3D series

1 399,00 zł
Kup teraz
Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

269,20 zł
Kup teraz
SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest liderem w produkcji pojazdów specjalistycznych w Europie środkowo-wschodniej. Początki działalności w Polsce sięgają 1992 roku. Od tego czasu firma koncentruje się na branży automotive, a w szczególności na produkcji specjalnych pojazdów dla służb mundurowych, w tym straży pożarnej, policji i armii.

Najnowsze wiadomości

Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej
TECHNIKA

Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej

15 października, 2025
MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe
TECHNIKA

MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe

9 września, 2025
Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka
TECHNIKA

Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka

7 września, 2025
Renault K 440 6×6 – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, który nie zna kompromisów
TECHNIKA

Renault K 440 6×6 – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, który nie zna kompromisów

29 sierpnia, 2025
TECHNIKA

Żurawie HMF w służbie strażaków!

28 sierpnia, 2025
John Deere 6R w roli strażaka
TECHNIKA

John Deere 6R w roli strażaka

24 sierpnia, 2025
Roboty TEC 800 dla jednostek PSP. Umowa podpisana
LIVE

Roboty TEC 800 dla jednostek PSP. Umowa podpisana

4 sierpnia, 2025
SLUAV to nowy typ samochodu w Państwowej Straży Pożarnej
LIVE

SLUAV to nowy typ samochodu w Państwowej Straży Pożarnej

3 sierpnia, 2025
Wczytaj więcej

Rekomendacje

Budowa strażnicy PSP w Janowie Lubelskim na finiszu

Budowa strażnicy PSP w Janowie Lubelskim na finiszu

15 października, 2025
Najmłodsza jednostka OSP ma swój pierwszy wóz

Najmłodsza jednostka OSP ma swój pierwszy wóz

15 października, 2025
Strażacy walczą z nowotworami. Pilotażowy program w JRG 1 Kraków

Strażacy walczą z nowotworami. Pilotażowy program w JRG 1 Kraków

15 października, 2025
Osobówka pod barierkami. Poważny wypadek na S14

Osobówka pod barierkami. Poważny wypadek na S14

15 października, 2025

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • ARTYKUŁY
  • BEZ KATEGORII
  • Bezpieczeństwo
  • BLOG
  • Czwartki z OSP
  • ENERGIA
  • FCC
  • GORĄCY TEMAT
  • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
  • IFRE2025
  • INNE
  • KRAJ
  • LIVE
  • MODUŁY RATOWNICZE PSP
  • NA LUZIE
  • NASZE RELACJE
  • PATRONAT MEDIALNY
  • PRAWO
  • PRZEMYŚLENIA
  • PRZEPISY I PARAGRAFY
  • REDAKCJA POLECA
  • RELACJE
  • SKLEP
  • SPONSOROWANE
  • SPORT
  • STRAŻAK RADZI
  • ŚWIAT
  • TECHNIKA
  • WASZE RELACJE
  • WIDEO
  • WIEDZA
  • WYPOSAŻENIE

Tagi

Akademia Pożarnicza APoż budowa COO dotacje Dzień Strażaka GFFFV JRG KG PSP KSRG KW PSP LPR LSP LSRG magirus meteo MSWiA nabór Nowy samochód obrona cywilna OSP Podsumowanie policja pożar przetarg PSP Remiza Scania SGPR SGRChem-Eko SGRT SGRW SGRW-N SGSP składowisko strażnica UE Warszawa wojna wojsko Wojskowa Straż Pożarna WSP wypadek zsp Ćwiczenia

Aktualności

Budowa strażnicy PSP w Janowie Lubelskim na finiszu

Budowa strażnicy PSP w Janowie Lubelskim na finiszu

15 października, 2025
Najmłodsza jednostka OSP ma swój pierwszy wóz

Najmłodsza jednostka OSP ma swój pierwszy wóz

15 października, 2025
Strażacy walczą z nowotworami. Pilotażowy program w JRG 1 Kraków

Strażacy walczą z nowotworami. Pilotażowy program w JRG 1 Kraków

15 października, 2025
Osobówka pod barierkami. Poważny wypadek na S14

Osobówka pod barierkami. Poważny wypadek na S14

15 października, 2025

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Zapomniane hasło?

Odzyskaj swoje hasło

Wprowadź swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj sie

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Go to mobile version