• O nas
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Discord
poniedziałek, 3 listopada, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Dom TECHNIKA

Renault K 440 6×6 – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, który nie zna kompromisów

Moto-Truck dodane przez Moto-Truck
29 sierpnia, 2025
w TECHNIKA
A A
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Współczesne akcje ratowniczo-gaśnicze często odbywają się w ekstremalnych warunkach. Renault K 440 6×6 z zabudową firmy Moto-Truck to pojazd klasy ciężkiej, zaprojektowany z myślą o maksymalnej funkcjonalności i odporności, który nie zna granic – zarówno w środowisku miejskim, jak i w trudnym terenie: na poligonach, w lasach czy na nieutwardzonych drogach, gotowy stawić czoła żywiołowi tam, gdzie inni nie dojadą.

Moc i niezawodność napędu 6×6

Renault K 440 z napędem 6×6 to synonim mocy i niezawodności. Pod maską pracuje 440-konny silnik wysokoprężny (330 kW), spełniający aktualne normy emisji spalin. Dzięki blokadom mechanizmów różnicowych, zautomatyzowanej skrzyni biegów z trybem „off-road” oraz przemyślanej konstrukcji układu napędowego, pojazd doskonale radzi sobie tam, gdzie standardowe samochody zawodzą czyniąc z niego maszynę nie do zatrzymania.

Dzięki specjalnie zaprojektowanemu zawieszeniu i oponom dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych, Renault K 440 utrzymuje przyczepność zarówno na błotnistych drogach leśnych, jak i oblodzonych nawierzchniach zimą.

Kabina – komfort i funkcjonalność w służbie ratownictwa

Kabina Renault K 440 to funkcjonalna, jednomodułowa konstrukcja (układ 1+1+1), zawieszona mechanicznie i przystosowana do pracy w każdych warunkach. To nie tylko przestrzeń dla kierowcy, lecz w pełni wyposażone mobilne centrum dowodzenia, stworzone z myślą o wymagających działaniach ratowniczo-gaśniczych. Ergonomiczne fotele z regulacją i bezwładnościowymi pasami bezpieczeństwa, klimatyzacja, niezależne ogrzewanie oraz dachowa klapa wentylacyjna zapewniają komfort pracy w każdych warunkach atmosferycznych.

Zastosowano tu szereg rozwiązań wspierających koordynację działań operacyjnych – m.in. radiotelefon VHF z zewnętrznym głośnikiem, kamerę cofania z monitorem w kabinie oraz system nagłośnienia do przekazywania komunikatów. Elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane lusterka, zewnętrzna osłona przeciwsłoneczna oraz indywidualne oświetlenie stanowiska dowódcy podnoszą funkcjonalność i bezpieczeństwo.

Instalacja elektryczna 24V z głównym wyłącznikiem oraz zintegrowane przyłącze prądu i sprężonego powietrza automatycznie odłączające się przy uruchomieniu pojazdu, zapewniają gotowość do działania bez zbędnej zwłoki. Każdy element kabiny wspiera sprawne i bezpieczne prowadzenie akcji – od pierwszej sekundy po wyjeździe z bazy.

Zabudowa, która robi różnicę

Zabudowa wykonana z materiałów odpornych na korozję (stal nierdzewna, aluminium, kompozyt) gwarantuje trwałość i niezawodność. Podłogi, dach i podesty mają powierzchnie antypoślizgowe.

Pojazd może być wyposażony w 5 lub 7 skrytek sprzętowych z aluminiowymi roletami (wodoszczelnymi i pyłoszczelnymi), zamykanymi na jeden klucz. Wnętrza skrytek mają aluminiowe poszycia, półki z regulacją wysokości, szuflady i tace z blokadami oraz podesty pod sprzęt ciężki (np. agregaty). Całość przystosowana do obsługi w rękawicach, z oznakowaniem elementów wysuwanych i systemem odprowadzania wody z ich wnętrza.

Na dachu zabudowy znajduje się podest roboczy z działkiem wodno-pianowym DWP 16/24/32 i dwiema skrzyniami na sprzęt z oświetleniem LED. Wejście ułatwia nierdzewna drabinka z antypoślizgowymi stopniami i poręczami.

Potężny układ wodno-pianowy

Sercem systemu gaśniczego jest autopompa Moto-Truck HMT 60A klasy A60/8, z elektronicznym sterowaniem ciśnienia i możliwością pracy w trybie ręcznym lub automatycznym.

  • Zbiornik wody ma pojemność od 8850 do nawet 10 000 litrów,
  • Zbiornik środka pianotwórczego – minimum 10% pojemności zbiornika wodnego,
  • Linia szybkiego natarcia – 60 m węża na zwijadle, z regulowaną prądownicą, umożliwia błyskawiczne podjęcie akcji.

Co ciekawe, układ został wyposażony w 6 zraszaczy uruchamianych z kabiny, które mogą chronić pojazd podczas działań w bezpośrednim sąsiedztwie ognia – np. w czasie pożarów traw i lasów.

Noc zamienia w dzień

Renault K 440 6×6 wyposażono w maszt oświetleniowy LED o mocy 30 000 lumenów, który wysuwa się pneumatycznie na wysokość ponad 4,5 m. Dzięki temu nawet nocne akcje ratownicze przebiegają w warunkach doskonałej widoczności.

Dodając do tego pełne oświetlenie LED wokół pojazdu i automatyczne podświetlanie skrytek, strażacy zyskują pewność, że w każdej sytuacji sprzęt jest pod ręką i gotowy do użycia.

Atuty, które doceni każdy strażak

  • Wyciągarka o uciągu 8 ton – pomocna przy akcjach ratowniczych w wypadkach drogowych czy ewakuacji ciężkiego sprzętu.
  • Sygnalizacja otwartych skrytek i podestów – bezpieczeństwo pracy nawet w stresujących warunkach.
  • Urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 s oraz z głębokości 7,5 m w czasie do 60 s
  • Ochrona przeciwzamarzaniowa – układ wodno-pianowy zabezpieczony do temperatury -25°C.
  • Filtr zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych, zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy, zamontowany na wlocie ssawnym;
  • Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym jest możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu;
  • Certyfikaty CNBOP-PIB – potwierdzające zgodność pojazdu z normami PN-EN 1846 i dopuszczenie do użytkowania przez jednosteki PSP i OSP.

Podsumowanie

Renault K 440 6×6 z zabudową Moto-Truck to coś więcej niż standardowy samochód strażacki. To wszechstronna i niezawodna platforma ratownicza, stworzona z myślą o najtrudniejszych warunkach i najbardziej wymagających akcjach. Dzięki dużej mocy, funkcjonalności oraz nowoczesnym systemom, zapewnia strażakom efektywne, szybkie i bezpieczne działanie w każdej sytuacji.

To solidne narzędzie pracy dla jednostek PSP i OSP – połączenie zaawansowanej technologii z praktyką i doświadczeniem polskiego producenta. Pojazd, który sprawdza się tam, gdzie liczy się każda sekunda i niezawodność sprzętu.

Mogą cię zainteresować

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

381,00 zł
Kup teraz
Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

779,00 zł
Kup teraz
Akumulator DJI Matrice 3D series

Akumulator DJI Matrice 3D series

1 399,00 zł
Kup teraz
Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

320,00 zł
Kup teraz
Moto-Truck

Moto-Truck

MOTO-TRUCK sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach jest polskim producentem działającym na rynku pojazdów specjalistycznych od ponad 25 lat. We własnym zakresie wytwarzamy m.in. pompy, działka, maszty, zbiorniki oraz żaluzje. Stale wdrażamy nowatorskie rozwiązania w celu zwiększenia funkcjonalności oraz ułatwienia użytkowania naszych produktów.

Najnowsze wiadomości

Strzał w dziesiątkę
TECHNIKA

Strzał w dziesiątkę

31 października, 2025
Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej
TECHNIKA

Potęga i elita ochrony przeciwpożarowej

17 października, 2025
MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe
TECHNIKA

MAN TGM 18.320 4×4 BB – siła, technologia i bezpieczeństwo w jednym pojeździe

9 września, 2025
Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka
TECHNIKA

Premiera na MSPO. Techniczna Astra od Szczęśniaka

7 września, 2025
TECHNIKA

Żurawie HMF w służbie strażaków!

28 sierpnia, 2025
John Deere 6R w roli strażaka
TECHNIKA

John Deere 6R w roli strażaka

24 sierpnia, 2025
Roboty TEC 800 dla jednostek PSP. Umowa podpisana
LIVE

Roboty TEC 800 dla jednostek PSP. Umowa podpisana

4 sierpnia, 2025
SLUAV to nowy typ samochodu w Państwowej Straży Pożarnej
LIVE

SLUAV to nowy typ samochodu w Państwowej Straży Pożarnej

3 sierpnia, 2025
Wczytaj więcej

Rekomendacje

Zakończyła się rozbudowa remizy OSP w Dobrodzieniu

Zakończyła się rozbudowa remizy OSP w Dobrodzieniu

2 listopada, 2025
Anonimowy darczyńca kolejny raz wspiera OSP Solec Kujawski

Anonimowy darczyńca kolejny raz wspiera OSP Solec Kujawski

2 listopada, 2025
Groby na budowie remizy OSP Bogdaniec. Prace wstrzymane

Groby na budowie remizy OSP Bogdaniec. Prace wstrzymane

2 listopada, 2025
Gaśnicza ‘dziesiątka’ dla OSP Wieniawa

Gaśnicza ‘dziesiątka’ dla OSP Wieniawa

2 listopada, 2025

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • ARTYKUŁY
  • BEZ KATEGORII
  • Bezpieczeństwo
  • BLOG
  • Czwartki z OSP
  • ENERGIA
  • FCC
  • GORĄCY TEMAT
  • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
  • IFRE2025
  • INNE
  • KRAJ
  • LIVE
  • MODUŁY RATOWNICZE PSP
  • NA LUZIE
  • NASZE RELACJE
  • PATRONAT MEDIALNY
  • PRAWO
  • PRZEMYŚLENIA
  • PRZEPISY I PARAGRAFY
  • REDAKCJA POLECA
  • RELACJE
  • SKLEP
  • SPONSOROWANE
  • SPORT
  • STRAŻAK RADZI
  • ŚWIAT
  • TECHNIKA
  • WASZE RELACJE
  • WIDEO
  • WIEDZA
  • WYPOSAŻENIE

Tagi

Akademia Pożarnicza APoż budowa COO dotacje Dzień Strażaka GFFFV JRG KG PSP KSRG KW PSP LPR LSP LSRG magirus meteo MSWiA nabór Nowy samochód obrona cywilna OSP Podsumowanie policja pożar przetarg PSP Remiza Scania SGPR SGRChem-Eko SGRT SGRW SGRW-N SGSP składowisko strażnica UE Warszawa wojna wojsko Wojskowa Straż Pożarna WSP wypadek zsp Ćwiczenia

Aktualności

Zakończyła się rozbudowa remizy OSP w Dobrodzieniu

Zakończyła się rozbudowa remizy OSP w Dobrodzieniu

2 listopada, 2025
Anonimowy darczyńca kolejny raz wspiera OSP Solec Kujawski

Anonimowy darczyńca kolejny raz wspiera OSP Solec Kujawski

2 listopada, 2025
Groby na budowie remizy OSP Bogdaniec. Prace wstrzymane

Groby na budowie remizy OSP Bogdaniec. Prace wstrzymane

2 listopada, 2025
Gaśnicza ‘dziesiątka’ dla OSP Wieniawa

Gaśnicza ‘dziesiątka’ dla OSP Wieniawa

2 listopada, 2025

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Zapomniane hasło?

Odzyskaj swoje hasło

Wprowadź swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj sie

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Go to mobile version