• O nas
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Discord
poniedziałek, 14 lipca, 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Remiza.pl - Polski Serwis Pożarniczy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Dom TECHNIKA

Samochód ratowniczo-gaśniczy dla szwedzkiego portu lotniczego w Örebro

SZCZĘŚNIAK dodane przez SZCZĘŚNIAK
4 lutego, 2025
w TECHNIKA
A A
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. dostarczyła nowoczesny ciężki lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy na potrzeby portu lotniczego w mieście Örebro, położonym w środkowej Szwecji.

Zabudowa wykonana na modelu Scania P500B6X6HZ XT to doskonały przykład polskiej myśli technicznej, spełniający najwyższe standardy określone w przepisach ICAO dla lotnisk kategorii 5. To kolejny sukces firmy, która od lat z powodzeniem dostarcza zaawansowane technologicznie pojazdy ratownicze na rynek międzynarodowy. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w tworzeniu pojazdów dostosowanych do wymagań stawianych Lotniskowym Służbom Ratowniczo-Gaśniczym w portach lotniczych na całym świecie. Samochód zaprojektowano z myślą o szybkości podejmowanych działań, bezpieczeństwie oraz wygodzie załogi.

Pojazd wyposażono w wysokoprężny silnik o mocy 368 kW (500 KM), spełniający rygorystyczną normę emisji spalin EURO 6e, przyczyniając się do ochrony środowiska.

Samochód charakteryzuje się doskonałą stabilnością dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości oraz zastosowaniu pojedynczego ogumienia na wszystkich osiach, które sprawdza się w trudnych warunkach terenowych.

Jednomodułowa kabina została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie pięcioosobowej załogi. Jest doskonale izolowana termicznie i akustycznie. Dla kierowcy oraz dowódcy przewidziano ergonomiczne fotele. Pomiędzy fotelami umieszczono dwa niezależne joysticki do sterowania działkami wodno-pianowymi. Natomiast pomiędzy przednimi a tylnymi fotelami zabudowano szafkę na drobny sprzęt.

W celu zapewnienia osłony kabiny, z przodu zamontowano ochronną konstrukcję tzw. kangura, a przednia część kabiny oraz szyba chroniona jest poprzez system trzech zraszaczy.

Również z przodu samochodu umieszczone zostało sterowane elektrycznie zderzakowe działko wodno-pianowe o wydajności w przedziale pomiędzy 600 a 1500 l/min przy ciśnieniu 7 barów. Z kolei w przedniej części dachu kabiny zamontowano sterowane elektrycznie główne działko wodno-pianowe z deflektorem. Pozwala ono na podawanie od 3000 do 6000 litrów wody lub piany na odległość 70 metrów.

W zabudowie przewidziano sześć skrytek przeznaczonych na sprzęt – trzy po lewej stronie, dwie po prawej oraz jedną z tyłu.

Lotniskową Scanię wyposażono w zbiornik na wodę o pojemności 10 500 litrów oraz 700-litrowy zbiornik środka pianotwórczego.

Z uwagi na specyfikę pojazdu agregat proszkowy o pojemności 250 kg został umieszczony w przedniej skrytce. Tam również znajduje się zwijadło szybkiego natarcia z napędem elektrycznym, wyposażone w 50-metrowy odcinek węża zakończonego prądownicą o wydajności 240 l /min. Natomiast w module pompowo-sprzętowym umieszczono autopompę pożarniczą, osiągającą maksymalną wydajność 6000 l/min przy ciśnieniu 10 barów.

Na użytkowym dachu, wykonanym jako podest roboczy, znajduje się pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości 5 metrów z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm.

Lotnisko w szwedzkim Örebro, jedno z najważniejszych w regionie, zyskało pojazd, który w pełni odpowiada na potrzeby nowoczesnego portu lotniczego. Dostarczenie samochodu przez firmę z Bielska-Białej to kolejny dowód na to, że polska myśl techniczna oraz zastosowane rozwiązania znajdują uznanie wśród zagranicznych klientów.

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. to wiodący producent samochodów ratowniczych i użytkowych. Od 33 lat dostarcza pojazdy dla krajowych jednostek OSP i PSP oraz innych podmiotów, w tym dla sił zbrojnych, jak również samochody dla użytkowników zagranicznych w 35 krajach świata.

Mogą cię zainteresować

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

ABC Ratownicze maska fajka płetwy NEO B+

381,00 zł
Kup teraz
Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

Akumulator bateria DJI Mavic 3 / Mavic 3 Pro 5000 mAh

779,00 zł
Kup teraz
Akumulator DJI Matrice 3D series

Akumulator DJI Matrice 3D series

1 399,00 zł
Kup teraz
Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

Akumulator Li-ion do latarek Survivor X B-90340 do nowszych modeli latarek

269,20 zł
Kup teraz
SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK

SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest liderem w produkcji pojazdów specjalistycznych w Europie środkowo-wschodniej. Początki działalności w Polsce sięgają 1992 roku. Od tego czasu firma koncentruje się na branży automotive, a w szczególności na produkcji specjalnych pojazdów dla służb mundurowych, w tym straży pożarnej, policji i armii.

Najnowsze wiadomości

Gaśniczy Actros z JRG Zduńska Wola przeszedł renowację
KRAJ

Gaśniczy Actros z JRG Zduńska Wola przeszedł renowację

10 lipca, 2025
Unikatowy Jelcz uratowany przed złomowaniem
TECHNIKA

Unikatowy Jelcz uratowany przed złomowaniem

29 czerwca, 2025
Francja: Zakończono testy zestawów gaśniczych do Airbusa A400M
TECHNIKA

Francja: Zakończono testy zestawów gaśniczych do Airbusa A400M

26 czerwca, 2025
Szczęśniak Pojazdy Specjalne na IFRE-EXPO 2025
TECHNIKA

Szczęśniak Pojazdy Specjalne na IFRE-EXPO 2025

24 czerwca, 2025
IFRE2025: Ciężka Scania dla OSP Goszczyn
TECHNIKA

IFRE2025: Ciężka Scania dla OSP Goszczyn

22 czerwca, 2025
Manitou MRT 2145 na targach IFRE-EXPO 2025
TECHNIKA

Manitou MRT 2145 na targach IFRE-EXPO 2025

18 czerwca, 2025
IFRE2025: AirCore TAF 60 pokazał co potrafi
TECHNIKA

IFRE2025: AirCore TAF 60 pokazał co potrafi

17 czerwca, 2025
IFRE2025: Ciężki technik dla OSP od Stolarczyka
TECHNIKA

IFRE2025: Ciężki technik dla OSP od Stolarczyka

16 czerwca, 2025
Wczytaj więcej

Rekomendacje

Pożar hali w zakładzie Wieltonu w Wieluniu

Strażacy ustalili przyczyny pożaru w Wieltonie

14 lipca, 2025
Łódzkie dla bezpieczeństwa. 101 jednostek OSP z dotacjami [LISTA]

Łódzkie dla bezpieczeństwa. 101 jednostek OSP z dotacjami [LISTA]

14 lipca, 2025
Pożar hali w Mińsku Mazowieckim. Trwa dogaszanie

Pożar hali w Mińsku Mazowieckim. Trwa dogaszanie

14 lipca, 2025
Mińsk Mazowiecki. Z pożarem walczy prawie 50 zastępów

Mińsk Mazowiecki. Z pożarem walczy prawie 50 zastępów

13 lipca, 2025

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • ARTYKUŁY
  • BEZ KATEGORII
  • BLOG
  • Czwartki z OSP
  • ENERGIA
  • FCC
  • GORĄCY TEMAT
  • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
  • IFRE2025
  • INNE
  • KRAJ
  • LIVE
  • MODUŁY RATOWNICZE PSP
  • NA LUZIE
  • NASZE RELACJE
  • PATRONAT MEDIALNY
  • PRAWO
  • PRZEMYŚLENIA
  • PRZEPISY I PARAGRAFY
  • REDAKCJA POLECA
  • RELACJE
  • SKLEP
  • SPONSOROWANE
  • SPORT
  • STRAŻAK RADZI
  • ŚWIAT
  • TECHNIKA
  • WASZE RELACJE
  • WIDEO
  • WIEDZA
  • WYPOSAŻENIE

Tagi

Akademia Pożarnicza APoż budowa COO dotacje Dzień Strażaka GFFFV JRG KG PSP KSRG KW PSP LPR LSP LSRG magirus meteo MSWiA nabór Nowy samochód obrona cywilna OSP Podsumowanie policja pożar przetarg PSP Remiza Scania SGPR SGRChem-Eko SGRT SGRW SGRW-N SGSP składowisko strażnica UE Warszawa wojna wojsko Wojskowa Straż Pożarna WSP wypadek zsp Ćwiczenia

Aktualności

Pożar hali w zakładzie Wieltonu w Wieluniu

Strażacy ustalili przyczyny pożaru w Wieltonie

14 lipca, 2025
Łódzkie dla bezpieczeństwa. 101 jednostek OSP z dotacjami [LISTA]

Łódzkie dla bezpieczeństwa. 101 jednostek OSP z dotacjami [LISTA]

14 lipca, 2025
Pożar hali w Mińsku Mazowieckim. Trwa dogaszanie

Pożar hali w Mińsku Mazowieckim. Trwa dogaszanie

14 lipca, 2025
Mińsk Mazowiecki. Z pożarem walczy prawie 50 zastępów

Mińsk Mazowiecki. Z pożarem walczy prawie 50 zastępów

13 lipca, 2025

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Zapomniane hasło?

Odzyskaj swoje hasło

Wprowadź swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj sie

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • START
  • NEWS
    • KRAJ
    • ŚWIAT
    • GORĄCY TEMAT
    • BLOG
    • PATRONAT MEDIALNY
  • ARTYKUŁY
    • REDAKCJA POLECA
    • WIEDZA
      • STRAŻAK RADZI
    • TECHNIKA
    • GRUPY SPECJALISTYCZNE PSP
    • MODUŁY RATOWNICZE PSP
    • CZWARTKI Z OSP
    • SPONSOROWANE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • NASZE RELACJE
    • SPORT
  • WIDEO
  • SKLEP
  • Reklama

Remiza.pl – zarejestrowany dziennik, Sąd Okręgowy w Warszawie, VII Wydział Cywilny, sygn. akt VII Ns Rej PR 350/25, wpis: 26.05.2025.
Wydawca: Remiza Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa. Redaktor naczelny: Mateusz Rogala.

Go to mobile version